|
Viestin lähettänyt Deleted - Apr 29, 2014 23:04:16 GMT 2
Heippa! Mie olen ollu vähän kadoksissa, mut siihenki on hyvä syy, nytki oikeastaan pitäs olla tekemässä muuta. MIe siis olen ollut niin kiireinen koulun, töitten tai VPK:n kanssa, etten oikeasti kerkeä tehä mitään. Minulla on siis hirveä kiire tehä Portfoliota joka on erittäin jäljessä. Olen käytänössä päivät töissä ja yö myöhään teen tätä minun ihanaa portfoliota. Mut kyllä varmaan sitten pääsisin taas toukokuun puolella.
Täällä Lapissa muuten on tullut takatalvi, sillä meillä vielä Maanantaina oli lumet pois ja pysty olemaan ilman takkia ulkona. Mutta sitten nyt tänään on satanu jtn 10cm lunta ja pitää käyttää talvitakkeja. On tämä mukavaa tää Lapissa asuminen.
|
|
|
Viestin lähettänyt Nibs - May 1, 2014 22:56:16 GMT 2
inreed, tosi kiva että ehdit kuitenkin tulla täälläkin käymään! Älä raada ittees kipeeks. Vihdoin pahin ohi! Viime yönä olin kyl nin kipee ja kankea että, kun sain kaiken tänne vasta iltaseittemään mennessä ja jouduin ite raahaan (kaverin ystävällisellä ja arvokkaalla avustuksella toki) koska unohdin tyystin että mulla oli kellarivarastossa tavaraa. Muistin sen vasta kun muuttoauto oli jo puolmatkassa udelle asunnolle. Oisin kyl ollu aika liemes jos kamuni ei ois sattunu oleen kaupungis autonsa kanssa, sillä omaa autoo ei oo. Muutto tuli siis suunniteltua vähän kalliimmaks mut siin vaihees mulle alkoi oleen ihan sama kunhan vaan oli nopesti ohi. Tänään ois tullu hyvä leffa vitoselta jonka oisin halunnu tallentaa mut tietenkään mun digiboksi ei viitsinyt olla missään samassa lotassa muiden tv-pisteen koneiden kanssa enkä millään löydä mihin hittoon muka oon sen lykänny. No, jospa löytäsin sen leffan elokuvadivarista, mulla on siel yli puolentoista sadan euron vaihtosaldo.
|
|
|
Viestin lähettänyt Stephen Hunter King - May 18, 2014 13:31:06 GMT 2
Hei mitä teille kuuluu? Millainen oli vappunne? Onko kesäsuunnitelmia? Mun vappu meni muutosta toipuessa ku joka paikkaa särkki, ja kesä on viel täysin auki. Joskin aattelin viettää sen ihan vaan kauupungissa. Jos ne keskiaikaiset markkinat on jossain päin ni vois käydä niillä uudestaan, niillä oli meinaan tosi mielenkiintoista ja kivaa ku kävin jokunen vuosi sitten Turussa. Vois käydä uudestaan siellä, ku viime kerralla ei tullut käytyä Turun linnan esittelykierroksella. Onks teistä kukaan käyny niillä?
|
|
|
Viestin lähettänyt Deleted - May 18, 2014 16:55:43 GMT 2
Hassua, en muista vapusta mitään. Taidettiin pelata siskonpoikien kaa uno-peliä Ehkä kesällä meen yhen kaverini luo joksikin aikaa vierailulle, saas nähä.
|
|
|
Viestin lähettänyt Deleted - May 18, 2014 21:14:23 GMT 2
Vappu... mikä vappu. Datasin ja kiduin. Oikeasti en saa aikaan paljon mitään ja yritän esittää olevani aktiivinen... Enkä oikeasti tee yhtikäs mitään, koska olen niin tajuttoman laiska <3.
Mä olen Turusta kotoisin niin tunnen kyllä kaikki museot. Niissä on käyty ihan pikkumuksusta alkaen. Rakastan käsityöläismuseota <3 Ei enää kauaa niin vietän melkein kuukauden äidillä. Jeejee, kaverit. Mutta joo, sitten jää kaikki vähemmälle koska en kestä sitä miniläppäriä joka siellä odottaa mua murhanhimoisesti.
|
|
|
Viestin lähettänyt Deleted - May 18, 2014 21:25:49 GMT 2
Turun linnassa oon minäki käyny. Kuka tietää vaikka kesällä kävisin joissain suomen historiallisissa rakennuksissa. Se vähän riippuu...
|
|
|
Viestin lähettänyt Stephen Hunter King - May 19, 2014 20:06:40 GMT 2
No niin, löysin vihdoin nätin luvallisen kuvan logoksi tähän vaaleeseen ulkoasuun ja päätin laittaa oletukseksi...Että foorumi näyttäis vähän mielenkiintoisemmalta visuaalisestikin. Joku kävi Harry Potter-studioilla tutustumiskierroksella ja otti tommosen kuvan Viistokujalta.
|
|
|
Viestin lähettänyt heta - May 21, 2014 14:06:15 GMT 2
Onpa kivan näköinen kuva! Itsenikin pitäisi pikku hiljaa alkaa aktiivistua täällä päin. Kevät vain on tunnetusti kovin kiireistä aikaa, ja ulkona on ollut sen verran kaunis ilma ettei ihan hirveästi ole tehnyt mieli koneella istuakaan, mutta eiköhän tämä tästä.
|
|
|
Viestin lähettänyt Stephen Hunter King - May 21, 2014 15:02:52 GMT 2
Heimoi, Heta! <3 Ihanaa, että ehdit tänne päin. Juu, tää kevät on ollut kyl aika ihana. Suorastaan hellepäivä oli tossa joku päivä. Nytkin niin hieno ilma että täytyy munkin tästä lähtee vähän kaupungille pyöriin, heti kunhan saan ton Hunterin laululinkin uusittua allekirjoitukseen...(nyt se on 8-10v, laajennan sen lyhemmillä pätkillä 9-22v:ksi. )
|
|
|
Viestin lähettänyt Deleted - May 21, 2014 15:14:35 GMT 2
5jäsentä samaan aikaan, eli nyt! Hehee.
|
|
Jacob King
Aikuinen
Velho | Poliisi
"Don't wish it away. Don't look at it like it's forever."
|
Viestin lähettänyt Jacob King - Jun 3, 2014 9:00:16 GMT 2
Oon pitkästä aikaa palannut katseleen/kuunteleen suosikkejani Michael Jacksonin tuotannosta... On se nyt kumma että jopa musiikkivideoon saadaan miljoona kertaa paremmat kauhuefektit kuin nykyajan elokuviin tai edes joihinkin '80-luvun elokuviin. No joo, ei oikeesti kumma, kun tokihan se on tekijöistä ja budjetista kiinni...Silti, katselisin mielelläni tollasia ihmissusia ja zombeja paljon pidempäänkin kuin muutaman minuutin. ...Lol. Kauhuleffan jälkeen pimeellä kulkeminen ois paljo mukavempaa jos oikeesti jos monsterit hyökkäis vois vaan vetää Thriller-tanssikuvioita ja sillä ostettua aikaa liueta paikalta. xD Mutta ah miten nostalgia-pläjäyksiä näistä tuleekaan. Oon oikeestaan '90-luvun lapsi, mutta muistan jonkin verran myöhäisestä '80-luvusta myös, etenkin sen miten MJ ja sen musiikki oli joka paikassa (eikä toki mikään ihme, ansaitsee kyllä Popin kuninkaan tittelinsä.) Bon Jovi kans jyräs aika lahjakkaasti rockin puolella... Harmi että mun siskon vanhat Suosikki-lehdet jäi joskus jonnekin sen muuton yhteydessä...Ne kuuluis nyt mun kalleimpiin aarteisiin monestakin syystä. <3
|
|
|
Viestin lähettänyt Deleted - Jun 4, 2014 16:19:38 GMT 2
Ei voi kuin ihmetellä ihmisten välinpitämättömyyttä! Istuin bussissa kun se pysähtyi jättämään ja ottamaan matkustajia. Bussi pysäkillä, siinä asfaltilla makasi vanha nainen ja näytti kouristelevan. Pysäkille jäänyt matkustaja katsoi maassa makavaa naista, mutta ei auttanut, ei myöskään seuraavaa bussia odottamaan jäänyt. No vaikka istuin liikkeelle lähtevässä bussissa, soitin hätänumeroon ja kerroin, missä vanha nainen oli ja sen, että sillä ei ollut varmaan kaikki hyvin. Lupasi lähettää ambulanssin paikalle. N. 5 minuuttia myöhemmin, soi puhelin ja sairaskuljetuksesta soittivat ja kysyivät oliko naisella vaaleat hiukset ja punainen takki. Hiuksien väri oli vaalea, mutta takin väriä en edes ajatellut. Näin vain sen, että tädillä oli hätä ja kerroinkin, ettei pysäkillä olleet ja siihen jääneet huomioineet naista muuta kuin katseella ja ohi kävelyllä. Sairaskuljetuksen mies kertoi, sitten että ko.nainen oli löydetty. Kyllä mun mieltä lämmitti kovasti, kun kiittelivät ja lupasivat hoitaa naisen jatkohoitoon. Vaikka tuli se hyvä mieli jo siitäkin, että soitin hätäkeskukseen, mutta kyllä mun mieli on kuitenkin paljon parempi, kun tiedän, että rouva löydettiin ja vietiin hoitoon.
|
|
|
Viestin lähettänyt Stephen Hunter King - Jun 4, 2014 16:51:45 GMT 2
Ihan selkäpiitä karmi tuo tarina. Hieman sairasta tuollainen, muttta toisaalta ei täyrin ennenkuulumatontakaan. Ei oo kauaa kun kattoin jonkun amerikkalaisen dokumenttivideon jossa oli järjestetty lavastattu lapsenkaappaus testiksi kuinka ihmiset reagoi. Toki tilanne ei ollut niin ilmiselvä hätä kuin tuo vanhuksen juttu mutta silti, kun kyseessä oli mahdollinen kaappaus ja se pikkutyttö jatkuvasti huusi 'et ole isäni, auttakaa, hän ei ole isäni' mutta silti kesti muistaakseni puoli tuntia ennen kuin kukaan teki mitään. Ihmiset vaan katsoi pitkään ja jatkoi matkaansa, joku jossain vaiheessa kaiveli jotain laukustaan - mahdollisesti puhelinta hätänumeroon soittaakseen, ehkä. Mutta ei kukaan ennen sitä. Siin puolen tunnin kohdalla sitten muutama nuorimies lähti samantien perään ja piiritti kaksikon niin ettei se mies olis millään päässyt pakoon edes yksin saati lapsen kanssa. (Missä vaiheessa näytöstä valvonut poliisi ilmestyi kuvaan kertomaan mistä on kyse.)
Pointtini on että monilla voi olla isossa väkijoukossa mentaliteetti että 'joku muu hoitaa/soittaa', ei haluta sekaantua pelottaviin/vakaviin tilanteisiin jostain syystä edes hätänumeroon soittamalla...Sairaustapauksista en tiedä onko se jätetty vaan ihmisen moraalin varaan, mutta Suomessa rikostapauksissa on käsittääkseni ihan lain mukaan velvollisuus soittaa hätänumeroon jos näkee jonkin rikoksen olevan tapahtumassa.
|
|
|
Viestin lähettänyt Deleted - Jun 4, 2014 18:08:05 GMT 2
Heitteille jätöstäkin saa kyllä syytteen.
|
|
Jacob King
Aikuinen
Velho | Poliisi
"Don't wish it away. Don't look at it like it's forever."
|
Viestin lähettänyt Jacob King - Jun 4, 2014 19:03:31 GMT 2
Niin joo, tosiaan.
|
|