|
Viestin lähettänyt Stephen Hunter King - Nov 8, 2014 17:09:28 GMT 2
Heei, missä kaikki ovat? Mitä teille kuuluu? Kovin hiljaista ollut pari kolme viikkoa. Tulkaa ihmeessä edes moikkaamaan tänne keskustelupuolelle, jos vaikkette pelaamaan ehtisikään? Tekikö kukaan mitään erityistä Halloweenina? Mä kävin yksissä Halloween-kemuissa Ghostfaceksi pukeutuneena kun en joka vuosi viitsi kehitellä uusia asuja ja tuota ei oo tullu 10+ vuoden aikana käytettyä kuin pari kertaa. Ja innostuin pitkästä aikaa katseleen X-Files-jaksoja - en oo tainnut koskaan katsoa kaikkia yhdeksää kautta ja päätin nyt vihdoin katsoa koko sarjan läpi. '90-luvulla seurasin sitä jonkin aikaa, mutta loppupuolella jostain syystä jäi taakse muiden juttujen myötä.
|
|
|
Viestin lähettänyt Albus Dumbledore - Nov 12, 2014 11:18:20 GMT 2
Heippa! Meillä meni Halloween varsin rauhallisissa tunnelmissa. Emme sen kummemmin olleet missään, ainoastaan kotona hyvien elokuvien parissa. Näin jälkikäteen ajateltuna se oli jopa varsin mukava ratkaisu. Ja tulinpahan vain itsekin jättämään oman puumerkkini tänne. Oma inspiraationi alkaa pikku hiljaa nostamaan päätään, eli ehkäpä pääsen näinä päivinä aloittamaan pelaamisen täälläkin ihan kunnolla. Pitkään sitä onkin tullut oltua hiljaa, mutta kirjoitusinto tuntuu tekevän taas tuloaan. Viimein.
|
|
|
Viestin lähettänyt Deleted - Nov 12, 2014 23:40:09 GMT 2
Hej, diabetes ja masennus pitävät minua talutusnuorassaan 3 muun diagnoosin kanssa. Nyt minä alan olla kondiksessa... Okei, no en ala. Uniongelmia. Not nice. Hidastelen.
|
|
|
Viestin lähettänyt Albus Dumbledore - Nov 13, 2014 12:00:40 GMT 2
Paranemisia sinne kovasti, TrisjaPower! eiköhän se siitä, ajan kanssa. Mulla itsellänikin oli tässä hetki sitten pieni kausi, jolloin oli kovastikin uniongelmia. Tuleva talvi selvästi vaikuttaa vähän kaikkien mielialoihin.
Mä olen itse kovasti katsellut viime aikoina jälleen Doctor Whota. Matt Smithin aikoihin seurasin sitä jatkuvalla syötöllä, mutta Tohtorin vaihtumisen myötä mielenkiinto lopahti. Noh, olen nyt antanut sarjalle uuden mahdollisuuden, eikä tuo uusin Tohtori nyt niin paha olekaan, kunhan siihen tottui. Matt Smith on tosin edelleen oma suosikkini kautta aikojen. Onneksi Yle pistää uusintoina Smithinkin aikakautta. <3
|
|
|
Viestin lähettänyt Deleted - Nov 16, 2014 15:02:20 GMT 2
Kiitti =) nukuin viimeyönä, (kolmen viikkoon) edes jotenkin... Torstaina viimeistään terkkarilla puhun tästä tai jo huomenna soittelen. En unohda teitä tyypit =)
|
|
|
Viestin lähettänyt Albus Dumbledore - Nov 16, 2014 22:17:32 GMT 2
Mä itse ainakin huomasin, että lumen tulo on vaikuttanut positiivisesti unenkin tuloon. Ja muutenkin hieman virkistänyt oloa. Ei ole enää niin synkkää ja pimeää.
Kuinka teidän viikonloppu on sujunut? Täällä ollaan lähinnä nyt nautittu ulkoilmasta. Ei ole onneksi ollut hirveän kylmäkään. Kauhulla jo odottelen tulevia pakkasia, toivottavasti tämän vuoden talvi olisi leuto.
|
|
|
Viestin lähettänyt Deleted - Nov 17, 2014 18:14:09 GMT 2
Nautin viikonlopusta lähinnä peiton kanssa, toissayönä sain nukuttua pitkästä aikaa kunnolla, mutta viime yö oli taas vähän haasteellisempi, kun unilääke unohtu ottaa ajoissa. Pää laho ja muisti heittelee välillä kovastikin.
|
|
|
Viestin lähettänyt Nibs - Nov 22, 2014 16:42:43 GMT 2
Heeei! Ihanaa, että edes pari teistä on jaksanut käydä täällä moikkaamassa ja jopa vastailla peleihin, vaikka täällä pohjoisessa onkin pimeää, masentavaa ja ankeeta. Hienoa, etenkin Trisja jolla kuulostaa olevan erityisen vaikeeta. Hurjasti tsemppiä ihan kaikille! ...Laitetaan lumikoristeita ikkunoihin niin edes sisällä ollessa voidaan kuvitella että ulkona on valkoista? =D No, tänään mä piristän viikonloppuani vain jouluglögillä ja omena-karamelli-hasselpähkinämurska-suklaalevyllä ja ehkä hyvällä elokuvalla. Leffateattereissa menee "Nuija ja tosinuija kaks" ja siinä on jopa alkuperäiset näyttelijät, Jim Carrey ja kuka-se-toinen-nyt-olikaan. Trailerista päätellen se ei ole läheskään yhtä hyvä kuin eka osa, mutta ihan mielenkiintoista nähdä ne kaksi palaamassa noihinr rooleihin kahdenkymmenen vuoden jälkeen, ja nostalgian kannalta katsoa se. En tiedä haluunko kuitenkaa leffaslipun hintaa maksaa, mutta dvd:llä/blu-raylla viimeistään vuokraan.
|
|
|
Viestin lähettänyt Deleted - Nov 22, 2014 21:44:57 GMT 2
Noo Heeei! joo itsellä on nyt verensokerit saatu tasottumaan ja olo on tosiaan keveempi. Tein just eilen huuto.netistä huudon löysin neljä satukirjaa lapsuudestaan (tai kaksi) toinen on eetu-kissa, joka mun käsittelyssä menny rikki ja ihana saada ehjä versio nostalgiaaa... ja sit toinen oli poika söi kilpaa peikon kanssa.. sitten sen peikkokirjan kanssa samaan sarjaan kuuluvat lumikki ja hannu ja kerttu. No joo. pari moxie nukkea, mut ne oli nii söpöt XD
Ja no joo myönnän, että tein huudot, koska mua ärsytti yks sisarusasia ihan hirveesti. Se on nimittäin kumma, että mun pitää olla aina minusta ja Nannusta se, joka uhrautuu. Ois ollu meiän siskosten ilta ruukissa ja mä lupasin mennä sinne junalla, ku Nastiksen autoon mahtuu kaks ja että Nannu tulis takas junalla, ettei mun tarvis säheltää sit enää paluu matkaa, vaan oisin päässy Nastiksen kyydissä takaisin. No Nannu veti sitten kortin, että mun pitäis tulla junalla, koska sille junalippu maksaa pari euroo enemmän kuin mulla. C'moon! Oisko se ollu niin paha, että maksaa 10e siitä, että kaikilla meillä ois ollut tosi kiva ilta. Mutta mun ilta meni samassa hetkessä pilalle, kun se alko jankkaamaan sitä, että mun pitäs tulla takasiki päin junalla. Sanoin että mulla ei oo varaa kahteen junalippuun. "No mä voin siirtää", Nannu sanoi, mutta tietenkin se tilisiirto olisi tehty MINUN päätililtäni, joka on hänen valvonnassaan, enkä saa itse koskea siihen. Ihanaa tulla lahjotuksi omilla rahoilla. En mä sitten sinne lähtenyt, en tiedä menikö muutkaan, mutta mun ilta meni siinä totaalisesti pilalle. Ois ollu kiva hengata ihan vain siskosten kesken, kattoo leffaa ja pelata jotain. Mulle tuli siitä vaa tosi paha olo, että mun olisi pitänyt olla taas se, joka uhrautuu meistä kahdesta. Jos mä ostan siltä jonku dvd: sarjan tms. Mä saatan antaa sille pari ylimäärästä euroo. Ostin kerran kaupasta dvd:boksin kolmesta leffasta, joista tiesin sen haluavan, annoin sen lahjaksi hänelle. Ostin kerran häneltä yhden kauden amerikkalaista tv-sarjaa, vain koska hän syytti minua yhden levyn naarmusta, joka ei minun käytöstäni ollut tullut. Siksi tämä siskostenillan kulkuongelma latisti minut täysin ja masensi minut täysin.
Kiitos kun täällä on ihania ihmisiä, jotka osaa piristää ja olla vain niin ihania.
|
|
|
Viestin lähettänyt Albus Dumbledore - Nov 22, 2014 22:20:24 GMT 2
Mä yritän tässä kovasti pähkäillä, että jaksanko tänä vuonna laittaa mitään joulukoristeita. varmaan jotain pientä. Pitäis melkeinpä mennä kellariin katsomaan, että mitä sieltä taas löytyykään. Onneksi tuli lunta viimein maahan, piristää kummasti. Huomenna voisi myös katsella jos saisi Harryllakin vastauksia aikaiseksi. Voisi melkeinpä vähän taas selailla Pottereita, ne ovat oiva tapa herättää inspistä uudelleen henkiin.
|
|
|
Viestin lähettänyt Nibs - Nov 23, 2014 4:09:30 GMT 2
Ymmärrän hyvin mielipahasi, Trisja. Itelläki kokemusta - ei tosin perhepiirissä, mutta kuitenkin - ihmissuhteista joissa toinen odotta paljon enemmän mitä itse antaa. Mutta kuin myös kokemuksesta suosittelen että ei jätettäis mukavia perheen tai hyvän ystävän kanssa yhdessäolon mahdollisuuksia väliin pikkuongelmien takia tai jos asianlaita on millään tavalla järjestettävissä. Koska huomenna voi olla liian myöhäistä, kun toinen on kuollut. Siinä sitä sitten taaksejääneet loppuikänsä toivoo että ei olisi jättänyt sitä-ja-tätä väliin vain siksi että sillä hetkellä turhautti/olisi joutunut maksaan muutaman euron enemmän. Koska siinä tilanteessa joka ikinen mukava hetki ja muisto jonka olisi voinut viettää/muodostaa tuntuu äärettömän kalisarvoiselta eikä toista tilaisuutta enää saa. Jokaisen perheenjäsenen kannattaa riitatilanteissa aina miettiä kumpi on arvokkaampaa ja tärkeämpää, raha/tasa-arvoisuus vai mahdollisuus viettää aikaa rakkaidensa kanssa. Tottakai tasa-arvoisuus on tosi tärkeää ja ylipäätään ongelmat täytyy ratkaista, mutta ei niiden kannata antaa tuhota liikaa ennen kuin niitä aletaan tosissaan ratkoa. Soita ihmeessä siskollesi ja puhukaa tuosta ongelmastanne ja koittakaa päästä kompromissiin jos ei muuta, turhaa ja kallisarvoisen yhteisen ajan hukkaa tuollainen säätäminen. Mäkin mietin jaksanko pystyttää joulukuustakaan...Ainaki pitäis ensin ostaa uusia koristeita. Kyllästyttää jo vähän toi samanvärinen koristelu joka vuosi. Hm...Olohuone on niin iso että kuusi voisi näyttää siellä hyvältä. Tekis melkeen mieli ostaa ihan oikea kuusi tuon muovikuusen sijaan. No, onneks on viel aikaa miettiä. Jep, ois mahtavaa saada tuota Harryn ja Hunterinki peliä vihdoin eteenpäin.
|
|
|
Viestin lähettänyt Deleted - Nov 23, 2014 13:38:10 GMT 2
Thanks Nibs. Olet oikeassa, Ei siinä vain se raha kuitenkaan ollut ongelma, sillä selkä jalat ovat välillä hurjan kipeät ja kun ne on tehnyt lakon, liikkuminen on äärimmäisen vaikeaa. Asia on kuitenkin jo siskon kesken selvä.
|
|
|
Viestin lähettänyt Nibs - Nov 28, 2014 4:18:15 GMT 2
Whee! Innostuin kirjoitteleen vihdoin hahmoesittelyä myös Hunterin äidistä ja pikkusiskosta. Melko tiiviit ja pienet kuitenkin, eli ne on edelleen vain sivuhahmoja. Lätkäisen ne Hunterin esittelyn perään sitten kun ne on valmiit. Samalla tulin muuttaneeksi Kingin perheen historiaa huomattavasti noin niinkuin rakenteellisesti, tultuani tulokseen että haluan jotain yhtenäisempää ja vähemmän monimutkaista niiden kuvioihin. Eli Hunterin pikkusisko Freya on sittenkin Jacobin biologinen lapsi, samasta äidistä eli Carrien lapsi myös. Ja että Jacob & Carrie vain taukoilivat parisuhteestaan ekan velhosodan päättymisen jälkeen, kunnes muutaman kuukauden ero ja Freyan odotus saivat ne takaisin yhteen. Vuosia myöhemmin Hunterin ihmissuteus muutaman muun vain heidän aikuisten välisten ongelmien päälle aiheutti tarpeen Carrielle muuttaa pois ja lopulta Jacob ja Carrie erosivat kokonaan. Tässä välissä on edelleen alkuperäinen kuvio sen pari vuotta. Sitten vuonna '90 kun Carrie palaa perheensä elämään, sen ja Jacobin suhde alkaa pikkuhiljaa syventyä uudestaan ja kaavailen että kesällä 1992 ne palaisi takaisin yhteen. Tämä tuntuu musta paremmalta rakkaiden hahmojeni suhteen, mutta jättää myös hyvin tilaa kehitellä Jacobille muitakin suhteita.
|
|
|
Viestin lähettänyt Deleted - Dec 6, 2014 6:22:14 GMT 2
Hoo, hahmosuhteet on kivoja. Namnam.
Minä taukoilen. On niin paljon menossa, ettei jaksaisi keskittyä mihinkään. Ja sitten kun jaksaa, puran stressiä ja keskityn tekemään ulkoasua. Eli hiljaiselo tulee jatkumaan. Jouluna ei ole edes käytössä kuin kännykkä ja se-helvetin-miniläppäri. Mutta olen onnellinen kun asiat etenee ja viimeinkin joku kuuntelee ja ottaa tosissaan. Ehkä ensi vuonna mennään lähemmäs normaalia.
Olkaa kilttejä tonttuja. Tänä vuonna en laita mitään joulua kun en olekaan täällä. Kyllä äidiltä varmasti löytyy tehtävälista senkin edestä... Tulee riemukas joulu kun joudutaan olemaan veljen kanssa saman katon alla. 60% mahdollisuudella tulen takaisin mustelmien kera <3.
|
|
|
Viestin lähettänyt Albus Dumbledore - Dec 17, 2014 12:11:34 GMT 2
Tervehdys! täällä taas. Ajatella, että joulukin on jo ensi viikolla. Onko teillä kenelläkään mitään joulusuunnitelmia? Me vietetään ihan perusjoulu sukulaisten ja perheen kesken, ns. "nyyttäreiden" muodossa. Eli jokainen tuo jotain ja nautitaan vain yhteisestä seurasta. Vaikka minä en talvesta muuten pidäkään, niin pakko sanoa, että jouluihminen kuitenkin olen. Rakastan joulua ja sen tunnelmaa. Joulun jälkeen vuosi sitten vaihtuukin. Odotan kevättä todella innoissani, sillä mikäli kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin olen todennäköisesti ja näillä näkymin matkaamassa Lontooseen maaliskuussa lomalle. Pitkäaikainen unelmani on käymässä toteen!
|
|