|
Viestin lähettänyt Asa Zane Josiah Wolff - Jan 8, 2015 13:31:21 GMT 2
Haa! Joo, tiedän etten oo saanut vielä kaikkia muitakaan hahmojani käytännössä vauhtiin mutta kyllä nekin sieltä vielä nousee...Etenkin jos tää peli saa lisää aktiivisuutta ja jäseniä eli lisää pelitilaisuuksia. Siis loinpas tänne ihka ensimmäisen jästin, kun näitä kaipailen tänne ylipäätään hahmojoukkoon niin aattelin rohkaista ihmisiä luomaan näitä olemalla itse ensimmäinen. (Siis Hetahan toki otti Dursleyt sivuhahmoiksi tuossa jokin aikaa sitten, mutta tarkoitankin nyt täysin itse luotuja ja päähahmoksi.) Luomisprosessi oli jotenkin poikkeuksellisen hauskaa, kun sai melkein kokonaan heittää taikajutut mielestään mutta kuitenkin soveltaa Potter-maailmaan. En tiedä miksi, mutta tästä vekarasta tuli ihan vahingossa tollanen...no, jos se olis velho niin sen animaagimuoto olis taatusti kissa. Oon pitkään halunnut luoda Potter-maailmaan hahmon joka nostaa jollain tavalla esiin velhosotien ja Toisen maailmansodan samankaltaisuuksia ja inspiroiduin tämän kanssa siihenkin. Mulla on semmonen tuntu että tää hahmo saattaa ajan kanssa kasvaa ropekuvioiden ulkopuolellekin, niinku Kingit.
|
|
|
Viestin lähettänyt Deleted - Jan 8, 2015 19:32:50 GMT 2
Kiva.... no oisko toi yks Jästituttavuus sinne nimiäisiin?
|
|
|
Viestin lähettänyt Asa Zane Josiah Wolff - Jan 9, 2015 5:33:51 GMT 2
Riippuu siitä miten ne tuntisi Aikenit. Täytyy ottaa harkiten kenen pelaajan kanssa kehitän mitäkin kun täällä on toistaiseksi kaikki muut taikovia. Meinaan koska haluun tosiaan tuoda Potter-maailman jästiyhteiskuntaa konkreettisemmin mukaan, oli jästihahmojeni kontaktit sitten jästejä tai taikovia. Mistä syystä tosiaan toivon että tänne tulisi ajan kanssa lisää konkreettisia (ja ainakin aluksi hahmoni kanssa jollain tavalla yhteensopivia) muitakin jästihahmoja, koska ei olisi mahdollista että yksi hahmo törmäilisi ja tutustuisi jatkuvasti vain ihmisiin jotka sattuvat olemaan noitia ja velhoja. Varsinkaan jästihahmo, mutta myös taikovat keskenään - (mistä syystä pidän jästihahmojen mukaan luomista rakentavana ja todella positiivisena.) Kirjojen tarinahan on näkökulmastaan johtuen näennäisesti hieman harhauttava. Olisi hyvä huomioida, että Potter-universumissa 99% maailmasta koostuu jästeistä ja jästiyhteiskunnasta samalla kun se hyvin harvinainen taikova puoli kaiken päälle salailee olemassaoloaan ja taikuutta. Siinä missä taikovat hahmot Potter-roolipeleissä ovat omasta puolestaan tärkeitä, jästihahmot ovat kullanarvoisia - siis jos halutaan värikäs ja uskottava pelimaailma. Hmmm...En usko että nimäisvierailu on paras mahdollinen idea kuitenkaan...Sun ja mun monien hahmojen välillä on jo niin paljon isoja kuvioita että en välttämättä halua kauheen syvällisessä/isossa kuviossa linkittää Wolffeja niihin. Ei muuten, mutta kun noissa meidän jo meneillään olevissa kuvioissa riittää hyvinkin tekemistä ja suunnittelua, ja lisäks haluan hahmoilleni kontakteja mahdollisimman laajasti. Sun hahmojesi kanssa on muodostunut eniten koska oot tähän asti ollut kirkkaasti aktiivisin pelaaja. Mutta kehitetään ihmeessä jotain pelejä Wolffien ja Aikenien tai Mayorettejen välille, jos tulee mieleen jotain kivaa.
|
|
|
Viestin lähettänyt Nibs - Jan 10, 2015 12:11:05 GMT 2
Täytyi vaihtaa Asan äidin kuvat toiseen. Edellinen häiritsi, kun en voinut olla ajattelematta sen roolihahmoa Samanthaa sarjasta Sinkkuelämää joka kerta kun katsoin niitä kuvia tai ajattelin sen ulkonäköä. Asan isän ulkonäkönä toimiva Gerry toki on myös esittänyt muutamia ikimuistoisia rooleja, mutta se on tehnyt ylipäätään niin monia erilaisia ja oon katsonut siltä lukemattomia leffoja niin se ei oo leimaantunut mun mieleeni miksikään tietyksi. Mutta oikeestaan hyvä näin, koska löysin Asan äidin kuviin nyt paljon sopivamman henkilön. Olis pitänyt arvata että sillon kun en erityisesti etsi niin sopiva tulee vastaan.
|
|
|
Viestin lähettänyt Asa Zane Josiah Wolff - Jan 14, 2015 6:08:25 GMT 2
On Britanniassa melkoista tuo talobisnes! En tiedä onkohan Suomessa yhtä hurjaa. - Ennen 1980-lukua talot yleisesti Britanniassa olivat kohtuullisen hintaisia suhteessa kokoonsa. Mutta 1980-luvulla hinnat nopeasti kolminkertaistuivat ja enemmänkin. Sitten '90-luvun alussa hinnat romahti niin että '93-'96 ne olivat taas samoilla suunnilla kuin ennen '80-lukua. Vuodesta '97 eteenpäin hinnat alkoivat nousta avaruuksiin, kunnes 2007 yhtäkkiä romahtivat jyrkästi muutaman kymppitonnin verran. Tuo siis koskee keskivertoa 3 makuuhuoneen perhetaloa lähinnä Lontoossa - muualla Britanniassa muutokset eivät ole noin mittavia ja ylipäätään on huomattavasti halvempaa kuin Lontoossa. Lontoossa alueet jotka 20 vuotta sitten olivat vielä ehkä ylemmän keskiluokan saatavilla, ovat nyt kirkuvasti rikkaiden pesiä; Esimerkiksi n. parin sadan neliömetrin talo viidellä makuuhuoneella Ealingissä tuolla kadulla jolla Asa asuu, maksoi 1996-vuonna 225,000£ (nykyrahaan suhteutettuna 368,500£) - eli olisi hankittavissa elinikäisen lainanmaksuajan ja ylemmän keskiluokan vuositulotason kanssa, jos perheessä ei ollut kovin montaa lasta. Nykyään Ealingistä ei tuolla hinnalla saa kuin hyvällä säkällä pienen yksiön. Arvatkaapa mikä tuon saman talon keskimääräinen arvo on nykyään? Melkein 1,400,000!! Itse asiassa koko katu on lähes täynnä noita miljoonataloja. Julkkikset ja lottovoittajat sinne vaan...Toi mun valitsemani talo kyl näyttääkin ulospäin tosi hehkeeltä niin että en ihmettelis vaikka se oiskin yks niistä miljoonataloista. Mulla ei tosin ole mitään hajuakaan minkä kokoinen ja näköinen se on sisältä oikeasti, koska valitsin sen satunnaisesti kuljeskelemalla katuja pitkin Googlen kartalla ja kehittelin pohjapiirrokset ja sisäpihan alusta loppuun omasta päästäni. Riitti kaunis ulkokuori ja tieto siitä että alueen talo oli haluamaani aikaan Asan vanhempien yhteisillä tuloilla hankittavissa. (Etenkin kun hinnat ja ero Lontoon ja muun Britannian välillä oli vieläkin pienemmät '70-luvun lopulla kuin '90-luvun romahduksen aikaan. Tein siis juuri taustatutkimusta selvittääkseni tarkemmin minkä tason eloon ja taloon hahmoillani on varaa. Benin ammatti täytyy vaihtaa huomattavasti parempipalkkaiseen kun haluan sen muuttavan Suttoniin '80-luvulla. Muutoin kaikki toimii, kun muut hahmoni tai vähintään niiden vanhemmat ovat ammateissa joissa on kaikella todennäköisyydellä aina ollut todella hyvä palkka - (aurori, tuomari, lääkäri, psykiatri, paleontologi...) En sen tähden viitsinyt edes yrittää kauheasti etsiä historiallisia tietoja niiden vuositulotasoista koska se vaikutti todella kiven alla olevalta tiedolta. Tosin, juurikin '80-luvulla Britannian ekonomia muuttui hurjasti ja työttömyys ja köyhyys lisääntyi paljon niiden uuden pääministerin politiikan myötä...mutta tutkimusteni mukaan se vaikutti enimmäkseen jo valmiiksi pienituloisiin. Vissiin kaikkien hallituksen hommissa olevien palkat saattoivat laskea jonkin verran, paitsi armeijan ja terveydenhuollon...Poliisin palkkoja jopa nostettiin hurjat 45%...joskin niiden palkka oli kuulema jumalattoman pieni ennen sitä... Mutta peruskoulun opettajien vuosituloihistoriasta löytyi nopealla haulla kätevä dokumentti tosi pitkälle, mikä oli hyvä koska niiden vuositulot ylsivät ehkä juuri ja juuri keskiluokkaan eikä siis mahdollistaisi erityise hintavan talon hankkimista vaikka hyvän keskivertotalon saisikin...Mutta tuo Benin ammatti oli vain äkkiä päästä heitetty, en ollut lainkaan varma haluanko sitä. Asan äidille se sopii paljon paremmin enkä halua kahta hahmoa samaan ammattiin. Mun on pakko saada Ben Suttoniin, koska sen on tarkoitus sattua samaan taloon jossa se ja Jacob asuivat lapsina ja Sutton tosiaan oli ja on yhä kallista aluetta eikä niiden talo muutenkaan ollut kovin halpa koska niiden vanhemmat oli korkeapalkkaisissa ammateissa. Mua kiinnostaa nää luokkaero-jutut ylipäätään. Tuolloin ennenaikaanhan henkilön sosiaalinen luokka mitattiin lähinnä juuri tuolla kuinka ja miten paljon ansaitsee rahaa vuodessa, mutta nykyään siihen liittyy vaikka mitä muutakin muttei kovin yksiselitteisesti. Siksi mä sanon aina "vuositulojensa puolesta" puhuessani hahmoni sosiaalisesta luokasta. Niistä voi puhuakin, koska ilmeisesti Britanniassa oltiin "pakkomielteisiä sosiaalisten luokkien suhteen" '90-luvulle asti jolloin ne eivät enää kiinnostaneet paljonkaan, kunnes taas viime vuosina ne on alkaneet olla niile tärkeitä.
|
|
|
Viestin lähettänyt Asa Zane Josiah Wolff - Jan 17, 2015 8:12:19 GMT 2
Heh, puhuin näköjään vähän omiani tuossa ylemmässä viestissä. Mutta ensin haluan painottaa, että teidän ei tarvitse heittäytyä tähän aiheeseen samalla tavalla kuin mä kerron tehneeni! Mä vaan rakastan tehdä tätä ja välillä tekee mieli jakaa ajatuksia muidenkin kanssa. Siis ei se talo olis 2011 tai edes 1996 rahoissa ollut ylemmän keskiluokan varoissa sittenkään vaan yläluokan silloinkin. En tajunnut selittäessäni ottaa huomioon että noi wikistä bongaamani vuositulo-keskiarvot kaikella todennäköisyydellä on ennen kansallisvakuutust- ja verovähennyksiä. Ja ne syö tietysti ihan sikana tuloista pois. Mutta 1970-luvun lopulla keskiluokan tai ylemmän keskiluokan tuloilla olisi saanut sen talon sillä monen kymmenen vuoden lainamaksusopimuskella jne. Mutta talojen hinnat silloin olivatkin tosiaan paljon halvempia kuin koskaan sen jälkeen. Tuosta olen varma, koska löysin tiedon paleontologien palkkatasosta noihn aikoihin! Tai siis, löysin sivun joka mainitsi mitä tieteen alan ammattilaiset saivat vuodessa (joihin paleontologit kuuluu) ja lisäksi vaikka mitä historiallista taulukkoa palkkoihin ja veroihin liittyen sekä nuo talojen hintakäyrät. Tuo yhdistelmä auttoi laskemaan että paleontologeilla oli keskiluokan tai ylemmän keskiluokan tulot (en ole vielä ihan varma kumpi kun löytyy vähän ristiriitaista tietoa siitä mikä oli keskiverto vuosipalkka) ja että sillä sai tollasen talon 30-40 vuotta sitten. Mutta peruspointtini tuossa aiemmin nyt olikin, että verrattuna silloisiin hintoihin tolla alueella, talojen hinnat siellä on nousseet ihan törkeenä. Nyt sieltä ei saa minkäänlaista perhetaloa kuin kirjaimellisesti miljonäärit. Mutta siis tosiaan, älkää pelästykö, en ala vaatimaan keneltäkään mitään tällaisia laskelmia. Mä vaan itse rakastan tehdä näitä! Selvittää tarkemmin millainen elintaso hahmoillani olisi ollut. Enkä mäkään tolkuttoman pilkuntarkasti laske, kunhan saan suurinpiirteisen arvion kasaan. Toki jokaisen kannattaa edes sen verran katsoa historiaan ettei heitä rutiköyhäksi luomaansa hahmoa juurikin jonnekin miljonäärialueelle. Vähän googlettamalla yleensä löytää mainintoja eri kaupunkien elintasoista myös menneillä vuosikymmenillä. Tosin, voisin tehdä tuonne infoihin jonkinlaisen lyhyen ja yleispätevän tiivistelmän 1970-1990-luvun Britannian elintasoista, kun nyt kuitenkin tässä roolipelissä hahmot elää niissä ajoissa ja pelin tarkoitus nimenomaan on kirjoittaa hahmojen arjesta ja juhlasta eikä keskittyä mihinkään taikamaailman sotimiseen. Siksi olisi ehkä hyvä pelaajilla olla jonkinlainen yleiskäsitys siitä millaista arkielämä Britanniassa niihin aikoihin oli. Etenkin kun '70- ja '80-luvulla vaivasi melkoinen lama-aika ja '80-luvulla oli paljon mellakoita kaduilla jne. Että jossain vaiheessa väsään semmosen yleiskatsastavan tiivistelmän pelin ja pelaajien hyödyksi, mutta tosiaan korostaen että pilkkua ei tarvii viilata missään asiassa kenenkään, vaikka mä itse visioisin omia hahmojani kuinka tarkasti tahansa.
|
|
|
Viestin lähettänyt Deleted - Jan 17, 2015 12:35:31 GMT 2
Mä en tajunnu yhtään mitään x3
|
|
|
Viestin lähettänyt Nibs - Jan 18, 2015 12:25:57 GMT 2
No noi pitääkin varmaan jaksaa lukee rauhassa ja ajatuksella, jos niin paljon kiinnostaa. Teksti tuli niin paljon ja taisin selittää vähän harhailevasti. Mutta tiätteks mikä on yks hauskin asia hahmonluonnissa? Se on hauska ja luova tapa teoriassa tutustua eri ammatteihin jotka itseään kiinnostaa. Vaihdan Benin ammatin eläinlääkäriksi. <3 MUOKS: Hui. Mun täytyy hillitä hymiöiden käyttöäni.
|
|
|
Viestin lähettänyt TrisjaPower - Jan 20, 2015 17:59:27 GMT 2
Nyt on meikäläisen minimuutto takana. 3kk asustelen sellaisessa asuntolassa, jossa kartoitetaan minun kokonainen kuntoni ja tuentarpeeni. Oon aika uupunut, kun viime yö meni aikalaila stressaten. pitäs pari tuntii jaksaa viel oottaa iltapalaa ja sit sa lääkkeetki. Ne pitää kaikki lääkeet tuolla toimistolla...
|
|
|
Viestin lähettänyt heta - Jan 21, 2015 11:40:07 GMT 2
Yay, jästihahmoja! Nehän mahdollistavat oikein mielenkiintoisiin peleihin. Oikein hauska lisä. Itseni pitäisi saada aikaiseksi nuo Dursleyn perheen tiedot, mutta olen ollut kovin saamaton sillä saralla. Aika on mennyt melkeinpä lähes kokonaan oman roolipelin puolella. Jospa tällä viikolla saisi nuo Dursleyn esittelyt valmiiksi. Vaikka otinkin ne tosiaan vain sivuhahmoiksi, niin haluan silti saada niillekin aikaiseksi edes kohtalaiset esittelyt. Varsinkin, kun perheessä on selvä visio jo päässäkin. Odotan kyllä mielenkiinnolla päästä pelailemaan niillä, siitä tulee varmasti hauskaa.
|
|
|
Viestin lähettänyt TrisjaPower - Feb 2, 2015 16:23:49 GMT 2
Pahoittelen, etten oo jaksanut... En jaksa nytkään. AARRGGHH!! Tuntuu ku oisin pettänyt Nibsin. Tää paikka on ihana, mutta kun ei jaksa foorumeilla pelata, ni ei jaksa.
|
|
|
Viestin lähettänyt Nibs - Feb 2, 2015 19:56:44 GMT 2
Höpsis, Trisja, pois tollaset mietteet! Sä oot ollut enemmänkin kuin esimerkillisen aktiivinen pelaaja koko täällä olosi ajan, niin pelien kuin muidenkin pelaajille järjestämieni juttujen suhteen. Mutta ei se tarkoita että odottaisin, tai että sun ylipäätään tarttis jatkuvasti jaksaa olla yhtä superaktiivinen. Lisäks, sä ilmoitit taukoilusta/vastausviivästykestä asianmukaisesti joten senkään puoleen ei oo mitään hämminkiä. Niinku sanoin aiemmin tuolla, älä suotta ota stressiä pelaamisen puolesta vaan pidä ihan reilusti taukoa ja keskity rauhassa terveytesi ja mielialasi kohentamiseen. Pelit ei karkaa mihinkään ja terveyden ja henkisen jaksamisen ylläpito on äärettömästi tärkeämpää kuin roolipelit. Mä oon yrittänyt olla painostamatta ketään vastailuun, koska yritän olla rento ja tilaa antava ylläpitäjä. Kun tiedän kokemuksesta että aina ei ehdi ja varsinkin jos on terveysongelmia niin voi olla pitkiäkin aikoja ettei vaan jaksa. Toisaalta, jotkut pelit täällä on kuukausitolkulla jumittavia ja pelaaja täysin kadoksissa ilman että poissaolosta on mitään ilmoitusta...joten ehkä mun pitäisi nykiä pelaajia hihasta hieman useammin ja huhuilla takaisin tänne päin. Toivottavasti kellään ei muuten sen takia ole tunne että mua ei kiinnosta. Siitä ei todellakaan ole kyse. Jotenkin vaan mieluummin oon yrittänyt kehitellä tätä paikkaa inspiroivaksi ja rennontuntuiseksi, helpoksi ja mielekkääksi palata vaikeammassakin elämäntilanteessa, kuin hönkinyt kenenkään niskaan. Lienenkö lainkaan onnistunut on toki toinen juttu. Joka tapauksessa, Trisja, sä oot ilmoittanut tilanteestasi joten älä suotta haudo mitään negatiivisia tunteita jaksamattomuutesi suhteen. Tosi hienoa ja mukavaa on jo se että jaksat käydä täällä off-puolella välillä moikkaamassa ja jopa kertomassa kuulumisia. Pitäkää huolta itsestänne ja rakkaistanne! Enää pari kuukautta niin kevätaurinko ehkä jo tervehtii kaiken tän masentavan pimeyden ja harmauden jälkeen. Lol. --->
|
|
|
Viestin lähettänyt TrisjaPower - Feb 2, 2015 21:50:45 GMT 2
Kyllä mää täällä käyn kyyläämäässä melkein joka päivä, ihan vaan tavan vuoksi, vaikka en kirjottelekaan tänne pahemmin. Mutta kyllä mä aina välillä kuulutan jotain sekopäistä päästäni
|
|
|
Viestin lähettänyt Stephen Hunter King - Apr 4, 2015 23:28:06 GMT 2
Mainiot sivuhahmo-esittelyt Dursleylle, Heta! Ja joissain kohti oli Rowlingin leikkisää kirjoitustyyliä.
|
|
|
Viestin lähettänyt Deleted - Apr 5, 2015 0:56:37 GMT 2
Mainiot sivuhahmo-esittelyt Dursleylle, Heta! Ja joissain kohti oli Rowlingin leikkisää kirjoitustyyliä. Olen samaa mieltä, maltan tuskin odottaa, että pienokaisemme tapaavat ;D
|
|